972-732755750+
1-800-333-188

עלי שלכת

קבורה אזרחית בישראל ב-2024

עוד מאמרים:

בית עלמין אלטרנטיבי

בתי הקברות שימשו קרקע למקום המנוחה האחרון של יקירינו. עם זאת, הרעיון של בית קברותמנוחה אלטרנטיבית – מה כל הסיפור? מסורתי לא בהכרח מתיישב עם

עלי שלכת, שריפת גופות, שריפה, קבורה אזרחית, מעמדי פרידה

עלי שלכת

עלי שלכת הינה בית לוויות מודרני העוסק בקבורה אזרחית, שריפת גופות, טקסי לוויה ואזכרה, מפעלי הנצחה, אדמיניסטרציה וטיפול בירוקרטי, יעוץ בתחומים שונים ושירותים נלווים נוספים.

בקשה לתעודת פטירה, עלי שלכת, שריפה, קבורה אזרחית, מעמדי פרידה, שריפת גופות

בקשה לתעודת פטירה

הגשת בקשה לתעודת פטירה היא תהליך חשוב העוקב אחר האירוע המצער של פטירתו של אדם. מסמך משפטי זה משמש כהוכחה רשמית למותו של אדם ונדרש

עלי שלכת, שריפת גופות, יתרונות של שריפת גופות, שריפה, קבורה אזרחית, מעמדי פרידה

יתרונות של שריפת גופות

שריפת הגופה, תהליך הפחתת גופה לאפר, צברה בשנים האחרונות פופולריות כחלופה לשיטות הקבורה המסורתיות. חיבור זה בוחן את היתרונות של שריפת גופות, תוך הדגשת הקיימות

שיתוף:

המוות כידוע, הוא חלק בלתי נפרד מהחיים, ועם מותו של אדם אהוב מתעוררת השאלה – כיצד ירצה להיקבר?

בישראל, לצד קבורת ההלכה היהודית, קיימת אופציה נוספת – קבורה אזרחית. מדובר בתהליך קבורה חילוני שאינו אמור להיות מנוהל על ידי גורמים דתיים ולאפשר בחירה אישית וחופשית יותר, בכל מה שקשור לטקס הקבורה והלוויה.

עבור רבים מהישראלים, קבורה אזרחית היא ביטוי של בחירה חילונית. היא מאפשרת לאנשים שאינם דתיים, או שאינם מזדהים עם הדת היהודית באופן מלא, להיקבר בצורה התואמת את השקפת עולמם. טקס הקבורה או בשמו האזרחי – מעמד הפרידה, יכול לכלול אלמנטים חילוניים כמו הספדים אישיים, שירה, הקראת שירים וסיפורים, נגינה ואמנות וגם אלמנטים דתיים כגון קריעה, תפילת אל מלא רחמים או תפילה אחרת, לבחירת המשפחה. כמו כן, ניתן לערוך אותו על ידי אדם קרוב, חבר או בן משפחה, או על ידי מנחה מקצועי שאינו רב. במקרים רבים, טקס הקבורה יכול להיות מותאם אישית לאדם שהלך לעולמו ומשפחתו, תוך שילוב תחומי עניין, ערכים ותפיסות עולם שהיו חשובים לו בחייו.

קבורה אזרחית, על פי רוח המשפחה מאפשרת לכבד את רצונו של הנפטר בנוגע לאופי פרידתו מהעולם ולאופי קבורתו. דרך זו יכולה ליצור הקלה על תחושת האבל: טקס קבורה אישי וחופשי יכול לסייע למשפחה ולחברים להתמודד עם האבל בדרכם ולפי השקפת עולמם.
דרך חילונית נוספת היא דרך האופרה (Cremation). במקרה של בחירה באופרה (Cremation), האפשרויות רבות יותר. בהליך האופרה ניתן לערוך מעמדי פרידה בלי מגבלת מקום, ניתן לשמור או לפזר את האפר ולחילופין ניתן לטמון את האפר בקברים קיימים של המשפחה. פתרון זה עונה לצורך ההולך וגובר למול ההיצע הקטן בישראל, פתרון זה אף ירוק וחוסך קרקעות רבות.
חשוב לציין כי בשנת 1996 נחקק חוק הזכות לקבורה אזרחית חלופית, המאפשר לאזרחי ישראל לבחור קבורה וקיום טקס אזרחי במטרה להיפרד מן העולם לפי השקפת עולמם. החוק הוסיף וקבע כי בתי עלמין אזרחיים יהיו באזורי הארץ השונים ומרחקים סבירים ביניהם. 28 שנים חלפו מאז נחקק החוק אולם עד היום לא יושם החוק כראוי.

בישראל פועלים כ-800 בתי עלמין יהודיים, אבל אף לא אחד מהם מיועד לקבורה חילונית. בעשרות בתי עלמין אורתודוקסים מוקצות חלקות לקבורה אזרחית, אבל מדובר במצב בעייתי שכן בתי עלמין אלו מנוהלים על ידי החברה הקדישא שמנהלת גם את בית העלמין הדתי ולא תמיד מתאפשרת חופשיות הבחירה במלואה מה גם שישנם אזורים רבים בארץ – בראש ובראשונה אזור ירושלים רבתי – שלתושביהם אין מענה בדמות בית עלמין אזרחי במרחק סביר.

עלי שלכת מציעה שירותי שריפת גופות, קבורה אזרחית, עריכת מעמדי פרידה בעלי אופי חילוני ודתי, קבורה בלב ים, טקסי אזכרה, הוצאת ספרים, שימור DNA ועוד.

או

השאירו פרטים:

קטלוג עד לביתכם!

הקטלוג המקיף והמלא של עלי שלכת עם כל התשובות לשאלות שלכם בכל מה שקשור לקבורה האזרחית בישראל

זיכרונות של הלב

מה זה אבל?
איך מסבירים מוות?

איך מכילים תחושת אובדן? מה עושים כשרוצים לבכות? איך להכיל בדידות וגעגוע? איך מתמודדים עם עצבות, ייאוש או כעס? ספר ילדים חדש נותן את המענה המקיף ביותר לשאלות, מחשבות ומכאובים המלווים ילדים בעת פטירה של אדם קרוב.